Sött, exotiskt melonvatten skänker ökad prestationsförmåga på jobbet

Det är många som uppskattar den söta samt exotiska smaken av melon. Den är nu en av sex utvalda smaker ur Aromhusets sortiment av aromer för kolsyrat vatten som säljs i större pumpflaska, avsedd för vattenautomater ute på arbetsplatser. En flaska räcker till 58 liter vatten och med det nya pumpsystemet är det lätt att mäta upp.

Gert Strand AB har med sitt varumärke Aromhuset sålt aromer för kolsyrat vatten med enorm framgång. Det finns 16 smaker i utbudet av 30 ml flaskor, samtliga med samma hälsosamma krav på inget socker alternativt sötningsmedel på samma gång som kraven på själva smakerna har varit enormt höga. Resultatet blev smakrika aromer med markant smakvariation och möjligheter att kombinera i det oändliga då samtliga smaker kan blandas med varandra. Aromerna blandas med kolsyrat vatten, antingen färdigköpt eller hemkolsyrat med hjälp av en Sodastream el dyl. Succén har varit ett faktum då aromerna har kunnat drickas av allt från barn till diabetiker samt bantare – utan minsta dåliga bieffekt som sockerchockar, hål i tänderna eller ökat kaloriintag.

Nu lanserar Aromhuset sex av de 16 smakerna i en större flaska, avsedd åt arbetsplatsernas vattentanker. Bland smakerna finns melon, en söt, pigg och exotisk smak som tilltalar de allra flesta. Den nya flaskan på 270 ml är utrustad med en intelligent pump vilket medför doseringen enormt lätt. Till en typisk engångsmugg på 150 ml tar man ett pumptag arom och åt en halvlitersflaska tar man 3-4 pumptag. På så sätt kan man välja ifall man vill svepa sitt vatten på stående fot, alternativt dosera i en större bägare och ta med sig bort till sin arbetsstation.

kolsyremaskin

Vattenautomaten på jobbet ger personalen möjlighet att stanna upp i någon minut och fylla på vattenreserven i kroppen som är så väldigt angelägen för hälsan och – inte minst – prestationsförmågan. Har man en vattenautomat som har kallt friskt vatten, en extra kran med kolsyrat vatten och nu även möjlighet att smaksätta detta vatten med Aromhusets hälsosamma smaker, så ökar chansen avsevärt att ens anställda ska minnas – och njuta av – att dricka vatten kontinuerligt och på så vis hålla skärpa, humör och välbefinnande vid god vigör. Jämför det med att gå och hälla upp lite halvljummet vatten från en oinspirerande kökskran, då går man hellre rakt fram till kaffemaskinen.

Kaffe har negativ verkan på vattennivån i kroppen då det är vätskedrivande. Man dricker ofta kaffe därför att kvickna till under arbetsdagen, men kanske är det helt enkelt ett tecken på vattenbrist när man börjar känna sig slö. Att dricka kaffe när kroppen behöver vatten ger i längden motsatt verkan, så alla arbetsgivare gör rätt i att uppmuntra sin personal till ett ökat samt regelbundet intag av vanligt vatten. Ett effektivt sätt att åstadkomma detta på är att erbjuda dem smakligt vatten med både kolsyra samt smak. Det är en mindre investering som ger kvickt och smakligt resultat.

Säljare för Aromhusets produkter, Thomas Ström, menar att man genom att ha en flaska av Aromhusets goda Melon stående vid vattenautomaten garanterat gör det till ett nöje för personalen att gå dit med jämna mellanrum för en välbehövd liten uppfriskning.